Ο καφές και το τσιγάρο είναι κακός συνδυασμός;

23-01-2017

 Ο καφές πίνεται από το 90% του ενήλικου πληθυσμού παγκοσμίως.

 

Για εκατομμύρια άτομα αποτελεί αληθινό πάθος. Ο καφές είναι μία απόλαυση της καθημερινής ζωής. Επικρατούν όμως πολλές λανθασμένες απόψεις για τις ιδιότητές του και τις συνέπειές του στην υγεία.

 

Τα παρακάτω στοιχεία ξεκαθαρίζουν την αλήθεια από τον μύθο.

 

Προέρχονται μέσα από ένα ενδιαφέρον άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδαIatronet.gr. 

 

Ποιά προϊόντα και σε τι ποσότητα πριέχουν καφεΐνη?

 

  • Καφές φίλτρου: 90 mg
  • Καφές στιγμής: 63 mg
  • Ντεκαφεϊνέ: 3 mg
  • Ντεκαφεϊνέ στιγμής: 2 mg
  • Τσάι: 42 mg
  • Τσάι στιγμής: 30 mg
  • Παγωμένο τσάι: 70 mg
  • Κακάο ρόφημα: 4 mg
  • Σοκολατούχο γάλα: 5 mg
  • Coca-cola: 16 mg
  • Σοκολάτα γάλακτος: 6 mg
  • Μαύρη ημίγλυκη σοκολάτα: 20 mg
  • Σοκολάτα ζαχαροπλαστικής: 26 mg
  • Σιρόπι με άρωμα σοκολάτας: 4 mg
     

 

Πως το σώμα αντιδρά στην καφεΐνη;
Η καφεΐνη είναι ελαφρύ διεγερτικό. Οι άνθρωποι διαφέρουν πολύ στην ευαισθησία τους απέναντι στην καφεΐνη. Αν και πολλά άτομα μπορούν να πιουν αρκετά φλιτζάνια καφέ μέσα σε μια ώρα και να μην παρατηρήσουν επιδράσεις, άλλα μπορούν να αισθανθούν κάποια επίδραση μετά από ένα σερβίρισμα.

 

Ο καφές φέρνει αϋπνία;

 

Αυτό ισχύει κυρίως για όσους δεν πίνουν συχνά καφέ. Σ’ αυτήν την περίπτωση, ο ύπνος έρχεται με καθυστέρηση και είναι πιο διαταραγμένος αν ο καφές καταναλώθηκε 30-60 λεπτά πριν απ’ την ώρα του (ακόμα και τρεις ή τέσσερις ώρες πριν πέσουν στο κρεβάτι). Όλα εξαρτώνται απ’ την ευαισθησία του καθενός.

 

Αντίθετα η καφεΐνη δεν επηρεάζει τον ύπνο όσων πίνουν συστηματικά καφέ.

 

Ο καφές και το τσιγάρο είναι ένας κακός συνδυασμός;

 

Ο καφές και το τσιγάρο συνήθως πάνε μαζί. Όλες οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι καπνιστές έχουν την τάση να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες καφέ από τους μη καπνιστές.

 

Η νικοτίνη έχει ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση της αποβολής της καφεΐνης απ’ τον οργανισμό και ο καπνιστής νοιώθει την ανάγκη να αυξήσει την πρόσληψη καφεΐνης, για να διατηρήσει τα επίπεδά της στο αίμα του.

 

Σύμφωνα με τα πορίσματα των ερευνών, όσοι κόβουν το κάπνισμα δεν περιορίζουν την κατανάλωση καφέ πριν περάσουν τουλάχιστον έξι μήνες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι ο ντεκαφεϊνέ καφές αυξάνει τη διάθεση για τσιγάρο.

 

Αυξάνει η καφεΐνη τον κίνδυνο της καρδιαγγειακής νόσου;

 

Στους υγιείς, η μέτρια κατανάλωση καφέ (2-4 φλιτζάνια την ημέρα) δεν έχει δυσμενή αποτελέσματα στην καρδιά ή τα αγγεία. Καμία έρευνα δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στην καρδιακή προσβολή και την κατανάλωση καφέ.

 

Ο καφές προκαλεί εθισμό;

 

Η απότομη διακοπή του, σε όσους πίνουν συστηματικά καφέ, μπορεί να επιφέρει συμπτώματα στέρησης: αίσθημα κόπωσης, υπνηλία, πονοκέφαλο, εκνευρισμό. Με ένα φλιτζάνι καφέ τα συμπτώματα εξαφανίζονται αμέσως.

 

Τα προβλήματα στέρησης αρχίζουν συνήθως 12 με 14 ώρες μετά το τελευταίο φλιτζάνι. Ευτυχώς όμως το στερητικό σύνδρομο υποχωρεί σιγά σιγά για να εξαφανιστεί τελείως μετά από μία εβδομάδα.

 

Επηρεάζει η καφεΐνη τα παιδιά περισσότερο απ’ τους ενήλικες;

 

Τα παιδιά δεν είναι πιο ευαίσθητα στις επιδράσεις της καφεΐνης απ’ ότι οι ενήλικες. Γενικά η καφεΐνη αποβάλλεται απ’ το σώμα δύο φορές πιο γρήγορα στα παιδιά απ’ ότι στους ενήλικες. 

 

Τα παραπάνω αποτελούν απόσπασμα άρθρου με τίτλο "Ο καφές & η μυθολογία του" που δημοσιέυθηκε στην ιστοσελίδα Iatronet.gr. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

 

 

 

Η ιστορία και τα μυστικά του ελληνικού καφέ

Πόσο καφέ πίνεις ημερισίως?

Πίνεις Φραπέ?

Καπνίζεις?

Την Ιστορία του Καφέ την ξέρεις?